Services

 

Treasury & Audit form No. 41 - Page 1

Treasury & Audit form No. 41 - Page 2

General 235 - page 1

General 235 - page 2

Treasury & Audit 54 (a) - page 1

Treasury & Audit 54 (a) - page 2

Treasury & Audit 54 (b) - Page 1

Treasury & Audit 54 (b) - Page 2

Treasury & Audit 55  - Page 1

Treasury & Audit 55  - Page 2

Details of the Gazettes issued by Southern Provincial Council

download Gazettes from Government Press www.documents.gov.lk

2016 උපදෙස් ලිපි (මුදල්)

 

2015 උපදෙස් ලිපි (මුදල්)

උපදෙස් ලිපි (මුදල්)

 

සති අන්තයන්හි සහ රජයේ නිවාඩු දිනවල වැඩ කිරීම වෙනුවෙන් සමහර ශ්‍රේණි වලට මුදල් ගෙවීම - 1 ලිපිය

 

සති අන්තයන්හි සහ රජයේ නිවාඩු දිනවල වැඩ කිරීම වෙනුවෙන් සමහර ශ්‍රේණි වලට මුදල් ගෙවීම - 2 ලිපිය

 

සති අන්ත හා රජයේ නිවාඩු දිනවල සේවය කිරීම වෙනුවෙන් දින වැටුප් ගෙවීම සඳහා අනුමැතිය ලබා ගැනීම

 විගණන හා කළමණාකරණ කමිටු රැස්වීම.

උපචිත පදනම යටතේ ගිණුම් තැබීමේදී ස්ථාවර හා ජංගම වත්කම් වාර්තා කිරීම සඳහා කේත අංක හදුන්වා දීම

රජයේ ආයතන හා නිලධාරීන් සඳහා සන්නිවේසන පහසුකම් සැපයීම හා බිල්පත් නිරවුල් කිරීම

ව්‍යාපෘති කටයුතු වල නිරත ක්ෂේත්‍ර නිලධාරීන් සඳහා දීමනා

 

වෙනත් ලිපි

රාජ්‍ය ආයතන සඳහා වාහන ලබාදීම

රාජ්‍ය වියදම් කළමණාකරණය 2015 වර්ෂය

ආකෘති පත්‍ර

රාජ්‍ය පරිපාලන චක්‍රලේඛ අංක 21/2013 අනුව සති අන්ත හා රජයේ නිවාඩු දිනයන්හි කාර්යයෙහි නිරත කරවීම සදහා අනුමැතිය ඉල්ලීම

 

Functions of the Department of Finance

 

  • Assist in marking, revising, supervising and interpreting financial rules.
  • Administrate provincial council property.
  • Maintain audit inquiry register and progress
  • Take action with regard to Auditors General audit report and draft reports.
  • Carry out activities regarding the committee on the provincial funds.
  • Carry out activities regarding the reports of the committee on the provincial funds.
  • Control funds outside the provincial council.
  • Carry out the activities regarding the securities of provincial public officers.
  • Appraise performance in financial activities.
  • Control and introduce forms for the provincial council.
  • Perform activities regarding allowances.
  • Carry out activities regarding foreign aid and loans.
  • Take out and pay back loans.
  • Carry out activities with regard to the delegation of powers.
  • Carry out activities with regard to board of survey and write offs.
  • Take action regarding losses omissions write offs and compensation.
  • Sell and dispose of property.
  • Develop and account systems.
  • Maintain audit inquiry registries in order to carry out activities with regard to audit inquiry.
  • Financial management activities in procurement.

Director of Finance :

Mr. G. Wickramasinghe

Tel: +94-91-2232691